קציצות קינואה אפויות עם פטריות

פתחתי תפריט חדש  – קציצות קינואה ולכבודו החלטתי להכין עוד מתכון לקציצות קינואה!! והפעם קציצות קינואה עם פטריות, זאת אומרת שיש כאן בעצם פעמיים חלבון גם מהקינואה וגם מהפיטריה, וכדי שהקציצה גם תראה יפה, שילבתי פטריות קצוצות ופרוסות כשהפטריות הפרוסות שימשו  לקישוט ואת כל ההסברים תראו במתכון הבא:

מצרכים

1 כוס קינואה
1 חבילת פטריות שמפיניון
3/4 כוס פירורי לחם איכותיים (רצוי בלי תוספת מלח)
3 ביצים
חופן פטרוזיליה קצוצה 
3 גבעולי בצל ירוק
2 שיני שום קצוצות
כפית סודה לשתייה
כפית מלח
רבע כפית פלפל שחור
קורט אגוז מוסקט
4 כפות שמן נטרלי 

אופן הכנת הקינואה

1. שוטפים טוב טוב את הקינואה (חשוב לשטוף כי אחרת היא תקבל טעם מריר), מבשלים כוס קינואה יחד עם כוס וחצי מים למשך 13 דקות עם מכסה סגור.

2. מכבים את הסיר ומשאירים מכוסה כ- 15 דקות.

3. מוציאים את הקינואה ומעבירים למגש להתקרר.

20170621_083328

אופן הכנת הקציצות

  1. מחממים מחבת עם שתי כפות שמן, קוצצים דק את כל הפטריות הגדולות בסלסלה ומשאירים כמה מהקטנות.
  2. כשהשמן חם מוספים את הפטריות שקצצנו ואת שיני השום הקצוצות ומקפיצים 2 דקות ומוספים אותם לתערובת הקינואה, את יתר הפרטיות פורסים לפרוסות יפות לאורך כך שיראו את הצורה של הפטרייה, מוסיפים לאותה מחבת עוד 2 כפות שמן ומקפיצים גם את הפטריות הפרוסות דקה אבל לא יותר מדי כדי שלא יאבדו את צורתם.
  3. נותנים לפטריות הפרוסות להתקרר.
  4. מוסיפים לתערובת הקינואה את כל שאר המצרכים, הביצים, פרורי הלחם, הבצל הירוק הקצוץ, פטרוזיליה קצוצה, והתבלינים – מלח פלפל אגוז מוסקט וכף שמן.
  5. צרים קציצות בגודל של כדור פינג פונג ומסדרים בתבנית, משטחים אותם קצת ומעל כל קציצה נועצים פרוסה או שנים מהפטריות שהקפצנו קודם.
  6. מברישים את הקציצות בשמן אפשר להשתמש בשמן שנשאר במחבת, ומכניסים לתנור שחומם ל- 180 מעלות למשך 20-25 דקות עד שהקציצות משחימות
מבט מקרוב

4 מחשבות על “קציצות קינואה אפויות עם פטריות

  1. שלום מירי,
    מאד נהנית לשוטט באתר שלך…האם אפשר להחליף את פירורי הלחם בקמח חומוס?

השאר תגובה