סמוסה הודית

חנוכה הוא חג אהוב למרות שכל הטיגונים האלה קצת כבדים עלי, כאן בבלוג אני משתדלת להכין מתכונים עם כמה שפחות שמן וכמה שיותר טעם, אבל מכיוון שחנוכה הוא חג השמן, סופגניות יש כבר בבלוג, וגם ספגניות אפויות, אז החלטתי להוסיף מתכון אהוב עלי, סמוסה הודית, כיסונים מטוגנים עם ירקות ותבלינים הודים מלאים בטעמים שאי אפשר לעמוד בפניהם, ניתן גם לאפות בתנור מי שרוצה, אבל הגרסה המטוגנת מאד טעימה, טעים לאכול אותם חם, זה פשוט ממש ממש טעים.

מצרכים

לבצק
כוס וחצי קמח
3 כפות שמן
כפית שטוחה מלח
חצי כוס מים פושרים
למילוי
גזר חתוך לקוביות
תפוח אדמה
חצי כוס אפונה
בצל בינוני חתוך לקוביות
שלוש שיני שום קצוצות
כפית קארי
חצי כפית כמון
רבע כפית גרגרי כוסברה טחונים
רבע כפית פלפל שחור, כפית מלח

אופן הכנה

  1. מערבבים קמח עם 3 כפות שמן כך שהשמן יכסה את הקמח, מוסיפים כפית מלח, מערבבים עושים גומה באמצע ומוסיפים את המים לשים 8 דקות עד לקבלת כדור מניחים בקערה ונותנים לבצק לנוח רבע שעה
  2. חותכים לחתיכות קטנות תפוח אדמה וגזר ומבשלים במים רותחים 10 דקות
  3. קוצצים בצל ושום ומטגנים במעט שמן, מסננים את התפוחי אדמה והגזר ומוסיפים לבצל המטוגן מוסיפים גם אפונה מלח ותבלינים כפית קארי, חצי כפית כמון, חצי כפית כוסברה טחונה ופלפל שחור ומלח
  4. מכינים את הכיסונים:
  5. לוקחים חתיכה קטנה מהבצק ויוצרים כדור קטן בגודל כדור פינג פונג מעבירים למשטח מקומח ומרדדים לעלה דק 3 ס”מ חותכים את העלה לשנים.
  6. עם מברשת מרטיבים את הקצוות רק פעם אחת ומגלגלים לצורת חרוט, וממלאים במילוי שהכיננו מרטיבים את הקצוות סוגרים ויוצרים כיסונים.
  7. מכינים כך מכל הבצק כיסונים וממלאים במילית ומטגנים במחבת בשמן חצי עמוק, 2 דקות מכל צד עד שמשחים, מעבירים לנייר סופג, מומלץ לאכול חם.

רוצים לקבל עוד מתכונים? אתם מוזמנים להירשם לאתר שלי ולקבל מיילים בכל שבוע על מתכונים חדשים, כמו כן אתם מוזמנים לעקוב אחרי האינסטגרם של עוגה לשבת ולהיות הראשונים לראות את המתכונים החדשים.