טפיוקה כחול לבן ליום העצמאות

קינוח ללא גלוטן, פרווה, וגם טבעוני, טפיוקה כחול לבן עם צבע מאכל טבעי מהטבע, סוף סוף אפשר לצבוע את האוכל בכחול ללא נקיפות מצפון!! יש סרטון הכנה מפורט בהמשך.
טפיוקה הוא סוג של פודינג, חומר גלם עמילני המשמש להכנת מזון. את פניני הטפיוקה מכינים משורש עץ המניהוט מיערות הגשם בברזיל, הוא עשיר בסידן ודל בשומן, טפיוקה לא מכילה גלוטן,  ניתן להשיג טפיוקה בחנויות טבע.
מה שמיוחד בטפיוקה שהיא סופגת טעמים, במתכון הזה השתמשתי בחלב קוקוס ובקרם קוקוס כדי להדגיש את הטעם של הקוקוס, כדי לקבל את הצבע הכחול השתמשתי באצה נקראת ספירולינה כחולה כי למה להשתמש בצבע מאכל כחול, רעיל, אם אפשר להשתמש בצבע מאכל מהטבע, האצה הזאת גם מאד בריאה ויש בה נוגדי חמצון חזקים אשר מאטים את תהליכי ההזדקנות ומונעים מחלות רבות. הצבע הכחול גם משתלב יפה עם פרות אדומים כמו אוכמניות כחולות, ענבים אדומים ואפילו תותים.

המתכון הוא גם פרווה, הכמות מתאימה לכ- 8 מנות .

מצרכים לטפיוקה כחול לבן ליום העצמאות

1 כוס פניני טפיוקה קטנים, ניתן להשיג בחנויות טבע
1.5 ליטר חלב קוקוס + חצי ליטר קרם קוקוס להדגשת הטעם
1/2 כוס סוכר לבן + 3 כפות סוכר לצבע הכחול
כפית אבקת ספירולינה כחולה (ניתן להשיג בחנויות טבע ) או אוכמניות טחונות
אוכמניות כחולות לקישוט

ציוד נדרש:

8 צנצנות בנפח 300 מל’ עם מכסה או כל כלי אחר

סיר 3 ליטר

אופן הכנת הטפיוקה

1. מרתיחים בסיר את החלב קוקוס ואת הקרם קוקוס עם חצי כוס סוכר לבן.

2. מוסיפים את פניני הטפיוקה ומבשלים אותן עד שהן נהיות שקופות (כ-15 דקות), ומקבלים מרקם מעט דייסתי רצוי לערבב מידי פעם כדי שהטפיוקה לא תידבק בתחתית.

3. מחלקים את המסה לשתי קערות בקערה אחת מוספים כפית ספירולינה כחולה ו- 3 כפות סוכר ומערבבים טוב עד אשר הצבע הכחול מוטמע בתערובת.

4 מקררים ומוזגים לכוסות – הצבע הלבן והצבע הכחול לסרוגין, ומקפידים למלא 2/3 מהכוס כך שיהיה מקום לפירות.

5. מוסיפים את הפירות: אני הוספתי אוכמניות כחולות אפשר גם ענבים אדומים.

6. מכניסים את הטפיוקה למקרר, לוקח לפחות 3 שעות עד הטפיוקה תתקרר ותתקשה ויש לכם קינוח מרענן וטעים ליום העצמאות, הבונוס הוא גם פרווה.
רוצים לקבל עוד מתכונים? אתם מוזמנים להירשם לאתר ולקבל מיילים בכל שבוע על מתכונים חדשים, כמו כן אתם מוזמנים לעקוב אחרי האינסטגרם של עוגה לשבת ולהיות הראשונים לראות את המתכונים החדשים.

טפיוקה כחול לבן ליום העצמאות
טפיוקה כחול לבן ליום העצמאות

4 מחשבות על “טפיוקה כחול לבן ליום העצמאות

השאר תגובה