קינואה בתנור עם עדשים כתומות, גזר וירקות

הדרך הכי קלה וטעימה להכין קינואה היא בתנור, במתכון הזה יש גם פחמימה הקינואה וגם קטניה – עדשים כתומות, אז יש לנו כאן חלבון מלא לארוחה משביעה וטעימה.
כאשר אני רוצה להכין תוספת אני בוחרת לרוב בקינואה, זה עדיף על פחמימות ריקות כמו אורז, תפוחי אדמה, שבעצם לא נותנים כלום, ואם אפשר להוסיף לה ירקות טריים יוצאת קינואה הכי טעימה שיש, הקינואה סופגת את הטעמים של הירקות שאנחנו שמים מעל, לא צריך יותר מידי תבלינים, אני מכינה כוס קינואה שזה הרבה, וחלק מקפיאה ויש לי תוספת בריאה ומשביעה לכל השבוע, גם קלה להכנה מכניסים לתנור שגר ושכח, הקינואה יוצאת טעימה ורכה מתובלת בירקות טעימים וטריים. אני רוצה להמליץ על הקינואה של תבואות, זה לא פרסומת אבל היא באמת הכי טעימה, ניסיתי הרבה חברות והיא הכי מוצלחת וללא טעם לוואי.

מצרכים לקינואה בתנור עם עדשים כתומות, גזר וירקות

1 כוס קינואה
חצי כוס עדשים כתומות
2 כפות שמן זית, ספריי שמן מעל הירקות
כוס וחצי מים
2 גזרים חתוכים לקוביות קטנות
ירקות מעל הקינואה: אני בחרתי בכרוב, אפשר את הכרוב להחליף לברוקולי או כרובית וחתוכים לרצועות.
1 בצל חתוך לטבעות אתם יכולים לבחור כל ירק שיש לכם בבית.

לרוטב

2 כפות שמן זית
1/2 כפית כורכום, 1/4 כפית כמון (אופציונלי)
כפית מלח, מעט פלפל שחור

אופן ההכנה

  1. הישרתי את הקינואה שעה ואחרי זה שטפתי 3 פעמים וסיננתי.(אפשר לא להשרות, אבל לשטוף כי אחרת יש לקינואה טעם מריר), משרים במים למשך שעה, ושוטפים את הקינואה ומסננים. את העדשים הכתומות שוטפים טוב ומסננים, חותכים גזר לקוביות קטנות.
  2. מעבירים לתבנית ומערבבים עם 2 כף שמן ותבלינים, כך שכל גרגיר יהיה עטוף בשמן, מוספים את העדשים והגזר ומערבבים עם הקינואה, שמים מעל את הירקות החתוכים מעל הקינואה.
  3. מכסים את הירקות עם ספריי שמן
  4. מוסיפים כוס וחצי מים
  5. מכסים במכסה או נייר אפיה (ראו סרטון בהמשך) ומכניסים לתנור ב- 180 מעלות לחצי שעה, מורידים את הכיסוי ונותנים עוד רבע שעה 20 דקות עד שהירקות מוכנים

הכנתם ואהבתם את המתכון?

צלמו, העלו תמונה ואל תשכחו לתייג אותי miri.ugaleshabat 

השאר תגובה