רולדת שמרים

אין יותר ביתי מזה, רולדות פריחות מבצק שמרים, מתאים לכל עונה ולכל הזדמנות, הכמות יוצאת גדולה ואפשר לחלק למי שאוהבים, אפשר להוסיף איזה מילוי שרוצים, ממרח תמרים, ממרח שוקולד להוסיף אגוזים קצוצים ויש לכם רולדות מושלמות.

מצרכים

520 גרם קמח – שלוש וחצי כוסות קמח ושתי כפות
20 גרם שמרים טריים
3 כפות סוכר
2 ביצים
1/3 כוס חלב פושר
שקית סוכר וניל
קורט מלח
250  גרם חמאה חתוכה לקוביות

ציוד נדרש: תבנית גדולה לתנור, נייר אפייה

אופן ההכנה

  1. במיקסר עם וו גיטרה מערבבים קמח, שמרים, סוכר, ביצים, חלב, סוכר וניל אח”כ מוסיפים את החמאה הקרה החתוכה לקוביות קטנות ולשים 4 דקות, מוסיפים מלח ולשים עוד דקה, הבצק יוצא מעט דביק לא להיבהל זה יסתדר אח”כ.
  2. מתפיחים את הבצק כשעה במקרר
  3. מוציאים את הבצק מעל גבי משטח מקומח ומחלקים לשלושה חלקים, כל חלק מרדדים למלבן מבצק דק אך לא יותר מדי דק על מנת שלא יקרע בערך 4 מ”מ. הגודל צריך להיות בגודל התבנית מלבן של בערך 30 ס”מ אורך.
  4. מורחים עליו בנדיבות את המלית, אני בדרך כלל מורחת מלית תמרים, או מילית שוקולד מריר ומוסיפה אגוזים קצוצים זה ממש מוסיף, אך לא חייבים, משאירים קצת רווח בקצוות.
  5. עם האצבעות מגלגלים את הרולדה בזהירות לגליל ומעבירים לתבנית מכוסה בנייר אפייה
  6. חותכים את הרולדה בגודל שרוצים שהעוגיה תהיה, לא חותכים עד הסוף רק בעומק חצי בערך.
  7. נותנים לרולדה לפתוח עוד חצי שעה בחוץ
  8. מורחים מעל ביצה טרופה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 25 דקות
  9. מוציאים מהתנור  ופורסים את רולדה לחתיכות בהתאם לקווים שסימננו, מקררים אפשר לפזר מעל אבקת סוכר או שומשום ומעבירים לקופסה אטומה.

    רוצים לקבל עוד מתכונים? אתם מוזמנים להירשם לאתר שלי ולקבל מיילים בכל שבוע על מתכונים חדשים, כמו כן אתם מוזמנים לעקוב אחרי האינסטגרם של עוגה לשבת ולהיות הראשונים לראות את המתכונים החדשים.

השאר תגובה