לביבות תירס אפויות בסגנון מקסיקני

כד השמן שלי יכול בטוח להספיק ל- 8 ימים כי אני ממש לא משתמשת בהרבה שמן, ואם כבר שמן ללביבות מלוחות אני משתמשת רק בשמן זית קתית מעולה, אני מאד אוהבת לביבות אפויות, אז ממשיכה עם מתכונים ללביבות אפויות בתנור, אפויות ושפויות כפי שאני מגדירה אותן, כי אם אפשר להנות מלביבות טעימות ובריאות, בלי כל השמן הזה, אז למה לא לנסות, אז הכנתי לביבות תירס שמחות וצבעוניות, בסגנון מקסיקני, אפשר להפוך אותן למעט חריפות, מי שאוהב חריף ולהוסיף רבע פלפל חריף ירוק או אדום, ומי שלא אוהב חריף, יכול לוותר על הפלפל חריף, ולקבל לביבה טעימה ופיקנטית. הכמות מספיקה ל- 12 לביבות אפשר להכפיל כמויות.

לביבות תירס אפויות בתנור בסגנון מקסיקני

חצי כוס קמח כוסמין
1/2 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנות
1 קופסה גרעני תירס ללא הנוזלים
1 בצל סגול קטן קצוץ
2 גבעולי בצל ירוק קצוץ דק (רק החלק הירוק)
חופן כוסברה קצוצה
כף רסק עגבניות, כף שמן זית
רבע פלפל ירוק חריף קצוץ נקי מגרעינים (אופציונלי)
2 ביצים – למתכון טבעוני ניתן להחליף את הביצים ב- 120 מל’ טחינה
חצי כפית מלח ומעט פלפל שחור
2 כפות שמן זית להברשה מעל הלביבות

אופן הכנת ללביבות תירס בסגנון מקסיקני

  1. טוחנים חצי מכמות התירס, מוסיפים את מחצית התירס השלם, פלפל אדום קצוץ, רבע פלפל ירוק חריף קצוץ, בצל סגול קצוץ, בצל ירוק קצוץ, חופן כוסברה קצוצה ומוסיפים שני ביצים,כף רסק עגבניות ושתי, מלח ופלפל שחור.
  2. צרים קציצות בגודל כדור פינג פונג ומניחים בתבנית מכוסה בנייר אפייה,  משטחים קצת את הקציצות ומברישים מעל הקציצות מעט שמן זית.
  3. מכניסים לתנור 180 מעלות למשך 30 דקות.
  4. מוציאים את התבנית מהתנור וממתינים שהלביבות יתקררו על מנת שלא תתפרקנה, הכי טעים להגיש עם ממרח אבוקדו, קצ’ופ או גבינה, ממרח אבוקדו יהיה נהדר, או כל דבר שבא לכם.
לביבות תירס אפויות בתנור בסגנון מקסיקני

הכנתם ואהבתם את המתכון?

צלמו, העלו תמונה ואל תשכחו לתייג אותי miri.ugaleshabat 

השאר תגובה