מג’דרה קינואה

מג'דרה קינואה
מג'דרה קינואה

כבר יותר משבוע שאני מפנטזת על המנה הזאת, מג’דרה קינואה, שילוב מושלם של חלבון שהוא גם פחמימה וגם שילוב מושלם בטעמים, אני גם אוהבת להכין מג’דרה עם אורז בסמטי, האורז הלבן היחיד שאני אוכלת, עם המון בצל וזה תמיד יוצא טעים.
מכיוון שזמן הבישול של העדשים לא זהה לזמן הבישול של הקינואה ואני רוצה לשמור על התצורה של הקינואה כמו שאני אוהבת להכין אותה – אחד אחד, אז הכנתי את שניהם לחוד ולבסוף ערבבתי את שניהם ומעל טיגנתי בצל בשיטה ללא שמן, אבל אפשר גם בלי הבצל המטוגן, יצאה מג’דרה מעולה ממש ארוחה צמחונית שלימה שמכסה לי את כל הימים הצמחוניים שלי בשבוע, אז קדימה למלאכה.

מצרכים למג’דרה קינואה

1 כוס עדשים ירוקות/חומות
שפע מים לבישול
כוס קינואה
חצי כפית מלח
כוס וחצי מים לבישול הקינואה
1 בצל גדול קצוץ
כפית מלח
רבע כפית פלפל שחור

אופן ההכנה למג’דרה קינואה

הכנת הקינואה

שוטפים טוב טוב את הקינואה (חשוב לשטוף כי אחרת היא תקבל טעם מריר), מסננים, מבשלים כוס קינואה יחד עם כוס וחצי מים למשך 13 דקות עם מכסה סגור.
מכבים את הסיר ומשאירים מכוסה כ- 15 דקות.
מוציאים את הקינואה ומעבירים למגש מכוסה בנייר אפייה להתקרר.

הכנת העדשים

שוטפים את העדשים ומכניסים לסיר עם שפע מים, מבשלים 40 דקות עד אשר העדשים רכות ומסננים.

הרכבת המג’דרה

קוצצים 2 בצלים ומטגנים עם 2-3 כפות שמן זית עד לשקיפות, מוסיפים תבלינים: חצי כפית מלח רבע כפית פלפל שחור, מוספים את קינואה והעדשים החומות ומערבבים, טועמים – במידה וצריך עוד מלח מוסיפים.

אפשר להכין בצל “מטוגן” במחבת ולהוסיף מעל הכל

הכנת הבצל מטוגן

3 בצלים גדולים חתוכים לשנים ופרוסים לפרוסות דקות, כפית מלח
מחממים מחבת ללא שמן ומוסיפים את הבצל, מכסים במכסה תואם וממתינים כמה דקות על אש בינונית עד שהבצל יגיר את הנוזלים שלו, פותחים את המכסה, מערבבים אם זה נדבק בתחתית, מוסיפים כפית מים או שנים שוב מערבבים, וממתינים, בכל פעם שחסר נוזלים מוסיפים שתי כפיות מים עד שהבצל משחים יפה ואפשר להוסיף אותו מעל הקינואה.

מג'דרה קינואה גם בלי הבצל מטוגן זה טעים

השאר תגובה